Kom in contact met tuinliefhebbers

Aan alle kanten zie je dat de verschuivingen naar het internet groter worden: tuinliefhebbers hebben de afgelopen jaren veel nieuwe mogelijkheden gekregen om content en nieuws tot zich te nemen. In de komende jaren zal het internet ook alle records blijven verbreken. 

Het internet laat zien dat de consument graag zelf beslist wat zijn of haar aandacht trekt en welke content deze tot zich neemt.  De verschuiving van het internet laat zien dat een doelgroep jou opzoekt en dat traditionele marketingmiddelen het zwaar krijgen. We kennen eigenlijk allemaal de grote platformen als Bol.com, Coolblue, Amazon en Aliexpress. Waarom deze jongens zo succesvol zijn op het internet, komt enkel voort uit de kracht van samenwerken op één platform. 

Mijn eigen tuinverhaal-tuinblog-tuinblogger-blogger-tuintips 

Waar plaats jij je tuinverhalen en dagelijkse tuinmanieren?

Facebook is ook zo'n platform en de meeste bedrijven creëren hier dagelijks content om zichzelf in de picture te zetten bij het grote publiek. Maar als er dan even geen inspiratie meer is, wordt er een win-en-like actie op poten gezet, om dan tóch de dagelijkse dopamine te ontvangen van de duimpjes omhoog. Dat lijkt toch onze gemoedstoestand te strelen. Het aantal likes voor een bedrijfspagina telt als graadmeter of je succesvol ondernemer bent - of niet. Daarnaast heeft Facebook het voor de zakelijke bedrijfsprofielen een stuk moeilijker gemaakt: de afgelopen jaren worden de berichten veel minder getoond op de tijdlijn van de volgers.
Om jezelf op dit sociale platform in de picture te zetten, moet je jouw berichten betaald gaan promoten om je doelgroep te bereiken. Bij een niet-betaald bericht moet je zorgen dat een bericht óf veel gedeeld óf veel geliked wordt, en dat is helemaal niet zo makkelijk. Helaas verdwijnen deze sociale media posts weer heel snel van de tijdlijn, en men is je al weer vergeten. Is Facebook dan een waardeloos platform? Nee, helemaal niet, maar zet het nooit in als basis voor je marketingdoelstellingen.  

Tuinieren-tuinverhaal-zakelijk-bloggen-Hoveniersbedrijven-forum

 

Maak je tuinverhalen informatief, dat schept vertrouwen

Tuindingen.nl is een plek voor iedereen die zich bezighoudt met - of interesse heeft in tuinieren. Bloggen en videocontent is de toekomst. Het toevoegen van betekenis aan dat wat je doet wordt steeds belangrijker. Dus ook voor het verspreiden van content. Blog alleen als je écht iets te melden hebt. 
Steeds meer zijn tuinliefhebbers op zoek naar informatieve tuinblogs die ertoe doen. Ze verzamelen overal informatie die hen inspireert en de weg wijst naar de beste vakmannen, bedrijven, handige tools, technieken, ervaringen.  Helaas is er al te veel content offline en online op het internet, waardoor we door de bomen het bos niet meer zien. Dus moeten we ons samen gaan focussen op de allerhoogste kwaliteit informatieve tuinverhalen.  Met hoogste kwaliteit bedoelen we natuurlijk jouw eigen identiteit van je dagelijkse tuinactiviteiten; deel deze met een grote groep tuinliefhebbers! Deze informatieve content is goud waard, en je hoeft geen tekstschrijver te zijn om een unieke tuinblog te schrijven. Wanneer het maar de kenmerken heeft van een bevlogen vakman of vakvrouw die weet waar ze over praat, dan neemt het publiek de rest al snel voor lief. Door regelmatig jouw kennis te delen op Tuindingen in de vorm van een blog, een forumbericht of een aanvulling op een bestaand bericht, vergroot jij het contact met de Tuinleden en zullen zij jóuw bedrijf gaan zien als autoriteit op dat gebied. 

 Je inzet online beter benutten 

Websitebouwers spiegelen je gouden bergen voor, nummer één posities in de bekende zoekmachines en een hoop aanvragen. Maar weet dat je met een website enkel een online visitekaartje hebt gekocht en niet meer dan dat. Een net opgeleverde website trekt geen bezoekers, krijgt geen aanvragen en zal ook nooit een nummer één positie in Google gaan behalen. Een website is eigenlijk hetzelfde als een winkelpand: de omlijsting is er, maar verkopen zullen er niet plaatsvinden. Je zult dus zelf voor de inrichting moeten gaan zorgen. Tegenwoordig is het helemaal niet meer interessant om als klein bedrijf een fysiek winkelpand te faciliteren; je kunt beter je producten bij een concullega in de schappen leggen en meevaren op de bestaande bezoekers van zijn onderneming.
Tuindingen is ook zo'n plek waar we jouw het podium bieden en waar samen gaan voor een waardevolle betekenis voor mensen die op zoek zijn naar tuingerelateerde informatie. Als we samen aan de slag gaan, wat denk je dat er dan gebeurt met onze positie in de zoekmachines? Daar kun je niet tegen schrijven op je eigen website. Wel kun je Tuindingen gebruiken als springplank naar je website of webshop door een verwijzing te maken in je blog of forumbericht.  

Neem de bezoeker mee op jouw tuinavontuur en je zult zien dat je veel meer plezier krijgt in het online tuinieren!
 

 

Bloggen-forum-tuinieren-tuinliefhebber-hoveniersbedrijven-tuinontwerp

Vraag een bedrijfsprofiel aan

De tuindingen nieuwsbrief

Ontvang iedere week de leukste en groenste nieuwsbrief vrijblijvend in je mailbox

Tuindingen op social media

Volg ons op Social Media voor elke dag nieuwe posts met de laatste tuindingen informatie.

Facebook Twitter Instagram Youtube Pinterest
sitemap | contact | webdesign dotsolutions